dieta a jogurt

2. dubna 2009 v 17:16 |  diety
O tom, že jogurt je vhodnou potravinou k udržení skvělé postavy a zachování dobrého trávení není třeba diskutovat. Proto jsme pro vás připravili třídenní jogurtovou kůru, která dodá tělu potřebné a nemusíte mít obavu o štíhlou linii.
Jogurtová dieta - proč právě jogurt?
  • Na začátku dvacátého století přišli vědci na to, živé bakterie v jogurtu jsou schopny bojovat proti choroboplodným zárodkům, které vznikají zkvašením zbytků potravy ve střevech.To znamená, že jogurt příznivě působí na zažívání a střevní mikroflóru a umožňuje tak pročištění organismu.
  • Jogurt obsahuje především vápník, který ovlivňuje tukové buňky.
  • Bílkoviny z jogurtů jsou dobré pro stavbu svalů a napnutí tkání.
  • Jogurt dodá množství minerálních látek, nejdůležitější jsou vápník, fosfor a fluor.
  • Vitamíny se starají o krásu pleti, pevnost nehtů a zdraví vlasů.
Jogurtová dieta - který jogurt volit?
  • Na trhu je celá řada jogurtů, ale pro dietní recepty je nutné volit probiotické jogurty. Tyto jogurty obsahují mléčné bakterie, které se starají o správný průběh trávení v žaludku a střevech. Vytvářejí tam zdravé střevní prostředí, mléčné bakterie aktivují přirozenou obranyschopnost organismu.
  • Pro dietu jsou nejvhodnější takové jogurty, u kterých kalorická hodnota nepřesáhne 420kJ/100 g.
Jogurtová dieta - kam s jogurtem?
  • Jogurt je ideální ve spojení s vlákninou. Zvláště po ránu tělo nastartuje a dodá mu potřebnou energii.
  • Do jogurtu přimíchávejte ovesné vločky nebo müsli. Neměli byste si tyto hody dopřávat s cukrem (a jinými sladkými dochucovadly).
  • Jogurt obohatíte přidáním ovoce (jahody, jablko) nebo zeleniny.
  • Bílý jogurt je ideální k přípravě zeleninových salátů (vhodné jsou ředkvičky a salátové okurky). Dochucujte česnekem, bylinkovou solí a pepřem.
  • K obědu si můžete upravit např. krůtí maso s jogurtovou omáčkou. Ta se skládá z česneku a nasekaných bylinek.
  • Během diety byste měli jíst dostatek čerstvé zeleniny a ovoce, zeleninu můžete také spařit nebo podusit.
  • Jako přílohu podávejte těstoviny, rýži nebo celozrnný chleba.
  • Zasytí vás i studená ovocná polévka, kdy jogurt smícháte s čerstvým ovocem (maliny, jahody, ostružiny, rybíz..). Čerstvé ovoce můžete nahradit i zavařovaným.
  • Nezapomínejte dodržovat pravidelný pitný režim a jídla po malých dávkách rozložit do celého dne.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama