co pít a co ne

2. dubna 2009 v 20:55 |  rady a tipy
Thin
* Obyčejná voda: Ta je úplně nejlepší. Nejrychleji a nejsnáze se vstřebává a tělu je vlastní. Že vám nechutná? Ochuťte ji citronem, lístkem máty či meduňky!
* Perlivá voda: Kysličník uhličitý není pro organismus úplně to nejlepší. Navíc může působit na vznik celulitidy. Máte-li na vybranou, volte raději nesycenou variantu.
* Slazené vody bez cukru: Neškodnost umělých sladidel je stále ještě neprobádaná věc. Pro linii jsou jistě lepší než cukr, přesto s nimi šetřete.
* Minerálka: Pitný režim obohatí, nepijte však dlouhodobě jeden druh. Hrozí přebytek určitých minerálů a nedostatek jiných.
* Čaje: Doplníte jimi nejen tekutiny, ale i vitaminy! Dejte přednost bylinkovým a ovocným čajům, černé spíše odvodňují.
* Káva: Kofein neprospívá srdci a silně odvodňuje. Jedna dvě kávy denně ale nejsou žádná katastrofa. Nezapomeňte je však zapít větším množstvím vody.
* Cola, limonády: Pozor na neúměrný obsah cukru! Navíc jsou většinou sycené a nabité chemikáliemi, takže je nejlepší na ně úplně zapomenout.
* Ovocné džusy: Čerstvé 100% šťávy jsou sice zdravé, ale díky velkému množství kalorií je berte spíš jako jídlo než pití. Lepší jsou ty zeleninové!

* Mléko:
Žízeň nezažene a do pitného režimu ho radši vůbec nepočítejte. Dodá hodně užitečných látek, ale může přivodit potíže s trávením.
* Pivo: Obsahuje sice blahodárný vitamin B, ale kaloricky je velmi náročné. Jedno pivko vydá za celý oběd! Když už ho musíte mít, volte 'nealko'.
* Alkohol: Tvrdý alkohol se pokuste pokud možno úplně vynechat. Je vysoce kalorický a tělu nepřináší nic pozitivního. Pokud si už chcete přiťuknout se sklenkou, dejte si raději vinný střik.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama